Tuesday 10 September 2013

Pink is the new black

Den stora accentfärgen som alla pratar om inom mode denna höst är rosa, egentligen en hel skala från burgundy till rött till rosa. Och jag tycker mig se mer av dessa toner även inom inredning. Själv älskar jag rosa, speciellt att klä mig i, men tyvärr har jag inte så mycket rosa hemma. Det har blivit många toner av grönt istället. Men nu känner jag att det är dags för en stark färg! Jag har därför bestämt mig för att måla hallen ceriserosa, även taket. Det här med att måla allt i samma kulör, även taket tycker jag ger en helt ny dimension till ett rum, det blir mycket mer rymd på något vis. Dessutom drömmer jag om att klä om en av mina 50-talssoffor i rosa. Så, mer rosa åt folket!







Source: tumblr.com via Fanny on Pinterest

Source: etsy.com via Fanny on Pinterest


Source: squidoo.com via Fanny on Pinterest


No comments:

Post a Comment